torsdag 19 april 2012

Torsdag, bvc och badhus

HEJ! Igår var en rolig dag! Vi var och badade med Mathilda, hennes pöjk Kristian, deras lilla tjej Florence, och Mathildas syster Malin. Stella vad lite sur i början, men sen fick hon mat och efter det var det kul att bada! Vi var nog i vattnet i 45-60 minuter, superskönt! =) Tjejorna var så söta i sina små baddräkter!

Innan badet var vi på bvc, stella växer och växer, nu väger hon 5180 gram och är 57½ cm lång! :) Stora bebisen <3  Hon sov däremot typ, ingenting på hela dagen, och blev världens gnälligaste, och typ skrek tills hon slocknade. Sen sov hon tills vi kom hem, och då vaknade hon och var jättegnällig igen, ammade henne typ hela tiden, på en timme hann jag amma henne tre gånger.. Tror hon är i någon tillväxtperiod nu, bvcsköterskan sa att det brukar vara så när dom blir 2 månader. Hoppas det inte håller i sig allt för länge bara :)

Imorse spydde lillan som bara den kan jag säga, en vanlig spya, en jättestor spya och en kaskadspya, hela våran säng är nerspydd kan jag säga, sen la hon världens bajs i blöjan, och sen somnade hon, hur trött som helst lilla stackarn <3 Sen spydde hon mer i sömnen, så vågade inte ha henne på rygg ifall hon inte skulle få upp spyan ur halsen, så hon fick sova lite på sidan. lilla älsklingen <3

Nu ska jag gå och fixa lite och packa åt tjejen som ska sova hos mormor, för ikväll ska vi på Laleh :D







4 kommentarer:

  1. Åh så mysigt!! :)
    Längtar inte mindre efter våran bebis när man ser sånt här ;)

    SvaraRadera
  2. Svar; det blev ingenting :(
    Hade bara ont ändå, typ fortfarande, men det händer inget mer :(

    SvaraRadera
  3. Svar; ja, jag längtar så himla mycket tills det är dags! De flesta säger att det är en häftig upplevelse, även fast det lär göra ont ;)
    Som inget annat liksom, vilken upplevelse det kommer vara :D
    Och efteråt - att känna att man har klarat av det!
    Oj vad jag längtar ^^,

    SvaraRadera
  4. Svar: Visst är det roligt/gulligt när de börjar lee? Man blir så glad i hela kroppen. Men för tillfället så leer hon mest när hon är hos pappa men det kommer väl till mig också! :P

    SvaraRadera