måndag 16 april 2012

Stella 2 månader

Hejhej! Idag blir Stella 2 hela månader, tiden bara rusar. Hon växer och har blivit såå stor och utvecklas mer och mer för varje dag som går!

Stella
* Tycker inte att det är kul att ligga i famnen, måste sitta upp och helst i rörelse, annars blir det tråkigt!
* Har vänt sig från mage till rygg flera gånger, så det där kan hon bra nu!
* Skriker oftast bara om hon är hungrig, annars är hon nöjd och glad.
* Ler 90% av sin vakna tid, typ.
* Sover duktigt i sin säng mellan 20-05, sen vill hon ha lite mat och somnar om.
* Tycker att det bästa som finns är att amma, och ersättning är skit.
* Kan ställa sig upp och stå i typ 10 sekunder när man håller i hennes händer.
* Pratar jättemycket med sin pappa på morgnarna.
* älskar att suga på nappen, och att spotta ut den.
* Har snart växt ut storlek 50

Sist vi var på bvc vägde hon 4810 gram och var 56½cm lång, så vet inte riktigt hur stor hon är nu :)


6 kommentarer:

  1. Har snart växt ur 50!? Vilken liten :D Har helt glömt hur det var när Isa var så liten alltså! Saknar er och längtar efter att få träffa lillfisan!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad skönt att ni har en sån snäll tjej!
    Isaac är faktiskt också rätt så snäll, han sover bra och äter bra, han var ju lite gnällig sist, men nu mår han bra! :)

    Och vad duktig hon är, vänder sig från mage till rygg. Min lille hatar att ligga på magen haha, så, så långt har vi inte kommit än :)

    SvaraRadera
  3. Svar; jag vet, men jag hoppas att jag inte måste gå över tiden eftersom jag redan tycker det är jobbigt ^^,

    SvaraRadera
  4. Åhhh underbara unge!
    Fyy vad jag längtar att få träffa min pojkspoling!
    Jag vill också gå på vattenjumpa sen :D

    Å jäklar 15 kg!! inte dåligt!

    SvaraRadera
  5. Svar; jag tror faktiskt också att det är en flicka vi ska få! Men man kan aldrig veta ;)
    Och det där med vikten, ja jag har hört att det är lätt att tappa mycket fort. Först självklart vid förlossningen försvinner juh enades kilon, sen sk jag juh amma och då försvinner det mycket också :)
    Bara av det liksom! Och så kan man börja motionera riktigt om ett tag - äntligen :P

    SvaraRadera
  6. Åhh jo, visst e de långt kvar... 80 dagar :S
    Å visst har jag blivit stor. De sa bara knak så braka hela kroppen till ;S

    SvaraRadera