måndag 23 april 2012

Måndag, svinkoppor och en helpaj rygg

Hejhej!
Vart en liten paus igen, men man har ju inte riktigt samma tid till bloggandet nu som när jag var gravid.
Idag är det måndag, Dennis har jobbat hela helgen och idag med. Jag har tvättid kl ett och funderar på hur jag ska klara av det. Min rygg är helt sönder, ingenting hjälper. Inte voltarenkräm, inte alvedon, inte värmekudde. inte massage, ingenting. Vill typ gråta varje gång jag ska lyfta upp Stella. Passande nu också när hon varit extra gnällig de senaste dagarna. Kanske tar och ringer en sjukgymnast.

Stella har fått svinkoppor stackarn, eller en svinkoppa. Änsålänge. I förrgår var det en liiiten röd prick, och nu är det ett stort sår :( Men hon har inte feber iallafall, peppar peppar.
Så helgen har spenderats hos mamma så jag inte har behövt ta hand om henne själv med min mesrygg, tur det för igår hade hon jätteont i magen hela dagen, och sen mot kvällen la hon världens bajs och blev skitnöjd. Sötungen.

Har börjat på ett fotoalbum, undrar hur många dagar (veckor) det kommer ta att göra klart. Igår hann jag sätta in en bild, sen mata stella, sen två bilder, sen trösta stella, sen 3 bilder, sen underhålla stella osv. Men jag hann under dagen sätta in alla gravidbilder iallafall! Så nu ska de bara in bilder från förlossningen, och en massa text såklart. Nu somnade tjejen så ska passa på att göra frukost, hejdå!



3 kommentarer:

  1. Aw stackars då :( Hoppas hon inte får flera och att inte du eller Einar får! <3

    SvaraRadera
  2. Naaaw stackare! Svinkoppor som smittar så också! Fick hon de från badet eller?

    Hoppas ni annars mår bra!

    SvaraRadera
  3. Men så söt & stackars liten då som ska få svinkoppor..
    Hoppas hon blir bättre snart, kram :)

    SvaraRadera