onsdag 6 mars 2013

Svar

Fick lite frågor som jag tänkte svara på i ett inlägg :)

Hej! Hittade din blogg och fastande direkt!


Tänkte fråga om lite tips och råd som jag skulle uppskatta om du kunde svara på:)!

Jag och min man har en 6 månaders tjej , och skulle gärna vilja ha en till så småningom.
Hur stor ålderskillnad kommer det vara mellan dina barn? Hur gammal var Stella när du blev gravid?
Har det varit jobbigt och vara gravid när man har en liten tös? tänkte att man inte orkar lika mycket som gravid tex bära osv.

Skriv gärna om hur du upplevt det hittills och kanske hur Stella reagerade när hon fick veta att hon skulle bli store syster.

Fortsätt blogga som du gör! Super kul och följa din resa till två barns mamma:)

Kram 

Svar:

Hej! Va kul!

Det kommer att bli ca 1 år och 2-3 månader mellan barnen, beroende på när bebisen kommer. Jag blev alltså gravid när Stella var 5 månader.
Till och från har det varit lite tuffare, tex när jag hade lågt hb och inte hade börjat med järntabletter, då var det jobbigt, speciellt eftersom Stella var inne i en ganska trotsig och gnällig period samtidigt. Jag är lite tröttare än innan jag var gravid, men inte alls lika trött som när jag väntade Stella. Skillnaden är att man inte kan lägga sig och vila när man vill - jag får vila när Stella vilar. Det finns alltid ork till sitt barn, hur trött man än är. Man har inget val. Så det är klart att denna graviditet har tagit mer på krafterna än den förra, men då är det bra att vara två, man hjälps åt. Och det går jättebra att bära, men jag bär inte i onödan. Och Stella vill inte bli buren så mycket heller.

Det kommer garanterat att vara tufft många gånger att ha två småbarn, men det blir ju snabbt ens vardag och man vet inget annat - det är som det är, man vänjer sig ju. Jag har inga som helst tvivel på att vi inte kommer att orka, man måste orka. Som jag skrev tidigare, det finns alltid ork kvar!
Jag tror däremot att när barnen växer upp och blir lite äldre så kommer de ha superkul med varandra (bråk också såklart), och ha mycket nytta av varandra. Jag trot det blir toppen med täta barn!
Hur jobbigt det än kommer vara, hur trött man än blir - så är det ju värt det. Man får ju så mycket tillbaka av sina barn, så mycket lycka och kärlek! Det är värt allt.

Jag har upplevt att denna graviditet gått betydligt fortare än den förra, jag hinner knappt med att tänka på att jag är gravid. När man har ett litet barn så går all uppmärksamhet till barnet, men då slipper man iallafall gå och längta dag ut och dag in och tycka att tiden går sååå långsamt.


Ett syskon är nog det finaste man kan ge sitt barn!

Hoppas du fick de svar du ville ha, kul att du gillar min blogg!Hur de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar