måndag 3 december 2012

tråkigt att sova

God kväll!
Klockan är strax efter 21, och Stella vill inte sova, hon bara står i sin säng och babblar. Trots att hon vaknade typ 3 timmar tidigare än vad hon brukar imorse. Och har sovit middag på rätt tider. Sååååå frustrerande, vi hade fått en jättebra rutin, sen blev hon sjuk och allt förstördes. Sen blev det bättre och nu vet jag inte vad som har hänt. Hon vill inte somna förräns jättesent och hon ska sova hela morgnarna. Plus att hon de senaste nätterna vaknat kl 3 för att äta. Hallå liksom, that's history. Hon kanske vill vänja mig att gå upp på nätterna igen nu när lillasyster ska komma om några månader. Snällt isåfall, fast nej tack.

Imorgon ska vi till öppna förskolan, blir att klä på sig ordentligt imorgon då det säkert kommer vara ganska många minusgrader. Önskar att jag kunde ha overall och åkpåse i en mysig varm vagn, lyllos Stella, fast det tycker inte hon alla gånger ;) Stackarn har ju så mycket kläder att hon knappt kan röra sig haha.

Nu ska jag gå. Hejdå.

1 kommentar:

  1. SV: Taaack! Ja jag hoppas det är jätte nervös! Ser fram imot och bli mamma som bara den men är rädd för så många saker! Hur var det för dig som första gångsmamma?

    Tack! Jag har skickat en förfrågan att gå med i gruppen, som du säger alltid skönt att kunna ställa frågor och annat till folk som är i samma sits/fas så man kan gå igenom det tillsammans på ngt vis hehe.

    SvaraRadera