tisdag 3 juli 2012

Möhippa!

Oj vilken dag jag hade.
Dagen började med att jag kontaktat en tjej så att jag skulle komma och kolla på en vagn som jag tänkte köpa, och jag pratade med mamma så att dom kunde köra mig dit på eftermiddagen och det kunde dom. Mamma kom hit och skulle äta lunch med mig, sen hade jag tänkt duscha och fixa håret eftersom jag och Jennifer hade bestämt att gå ner på cityfestivalen på kvällen. Men när jag och mamma precis ätit klart så rycker det i dörren och jag blir s k i t r ä d d, och tänkte vem fan är det som rycker i dörren nu? Dennis kommer ju inte hem förrän om några dagar. Försöker titta i kikhålet men någon håller för, dörrklockan fortsätter ringa så till slut öppnar jag och där stog ett gäng tjejer som gav mig ett kuvert.


Jag packar ihop mig ganska så segt, men jag fattade inte riktigt och jag hittade ingenting av det jag skulle ha, plus att jag slängde ihop det Stella skulle behöva det närmsta dygnet för hon skulle ju vara hos sin mormor.
När jag väl packat ihop mina saker så får jag musik i öronen, hörselkåpor och ögon"bindel", så jkag kunde varken se eller höra någonting, förutom musiken. Sen blev jag runtsnurrad ett tag, fick vin ur en nappflaska och sen satt i en bil, som vi åkte runt i ett tag. Jag funderade på vart vi var, och när bilen stannade och jag kände att vi var på grusväg så trodde jag först att vi var i gropen och att dom skulle tvinga mig bada ute i kylan, men så var det icke!



När jag fick av mig ögonbindeln var vi i ett omklädningsrum och jag kunde inte fatta vart fan vi var någonstans, jag funderade och när jag till slut kollar ut genom fönstret ser jag att vi är på apalby friskcenter, och vi ska dansa afrodans! Fick en mycket bedårande outfit också. Vi ska alltså dansa i 50 minuter med böjda knän, huuuu vilken träningsvärk jag hade dagen efter men det var faktistk riktigt kul! Passet avslutades med ett solo från mig, och ni som är vän med mig på facebook har ju förmånen att få se den videon ;)





Efter dansen var det dags att bli blind och döv igen, och blev satt i en stol ganska länge innan vi drog vidare. När vi hoppat ur bilen och gått en sväng så fick jag stå still jättelänge, typ 10 minuter, och har fått veta i efterhand att jag stog och tittade in i en vägg hela tiden haha, mycket roligt! När jag får tillbaka min syn och hörsel satt vi på en terass och tjejerna hade gjort kycklingsallad som var jättegod, efter dansen var man hungrig kan jag lova!






Efter maten fick jag än en gång bli blind och döv, och så gick vi en stund och sen känner jag lukten av klor, och tänker vart fan är vi nu? Vi kan inte ha gått ända till lögarängen för det tar minst 15-20 minuter, och när jag får se vart vi är så är vi i ett mörkt rum med bubbelpool och bastu, samt en tv-hörna, hur nice som helst, När jag försökt luska ut var vi var en stund såg jag på en lapp på väggen att vi var på glada oxen, aldrig vart där innan men jag ska definitivt tillbaka någon gång! Vi vr där i 2 timmar, bubblade, drack gott, åt ost & kex, vindruvor, ölkorv och frukt, hur mysigt som helst.



Efter dessa 2 timmar var det dags att duscha och göra sig i ordning, och jag fick en fin outfit att ha på mig under kvällen, Vi gick ner på stan och såg Loreen, och efter det gick vi till den gamla delen av stan och drack upp det vi hade med oss för att sen försöka hitta ett bord någonstans och det var inte det lättaste, men vi träffade på Fredrik&Ludde som precis skulle gå från sitt bord, så vi fick deras bord, och sen böt vi bord med ett mindre sällskap som hade ett stort bord så det var snällt :) Vi tillbringade resten av kvällen på Pitchers och hela dagen&kvällen var såå kul!!



 "säg vad ni vill om min dennis, men tur i kärlek har han"

 Snart gängad!


 Tack tack tack mina fina vänner som fixade en skitkul och mycket minnesvärd möhippa åt mig! <3

2 kommentarer:

  1. Men åhh vad rolgit! Förstår att du uppskattar den :D
    Här är en länk till min gamla blogg där ja skrivit om möhippan.. Den har även en egen kategori om Bröllopet :D
    http://bitchens.blogg.se/2009/june/utkast-nu-har.html

    Guud vad roligt! NJUT NJUT NJUT till fullo av den dagen!
    De sorgliga är att man planerar så sjukt länge och sen poff är dagen slut och man är tillbaka till vardagaen :(

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt ni måste haft! :D
    Det såg verkligen ut så! :)

    SvaraRadera