söndag 27 maj 2012

Morsdag

Hej! Och vilken jävla fin vecka det har varit! Vädret är ju på topp, vill aldrig att det ska försvinna. Men jag skulle ju gärna vilja att det var så pass varmt i vattnet så att man kan bada också, men det får vi nog vänta lite på! Idag är det också jättefint väder, så jag ska käka nånting och sen ut i solen!

Testade att göra egen barnmat idag, Stella har inte gillat burkmaten men nu åt hon jättemycket! :) Hur kul som helst. Sen vart hon trött så nu sover hon, lillfian.
I onsdags fick hon vaccinationen, det gick bra, hon reagerade inte när dom tryckte in sprutorna men när dom sprutade in själva vaccinet så vart hon ledsen, men det gick över ganska fort :) Hon fick dock ganska hög feber efteråt men den varade bara en dag.
Idag är det min första mors dag också, hoppsan. Ikväll blir det grillning på djäkneberget i det fina vädret, nice som fan. Nä, mat var det. hejdå!

Hon väger numera hela 6155 gram och är 61½cm lång! STORA tjejen!<3
Mammas mat är mums


mammas lilla tjockis 


Fick så himla fina kläder av sin mormor igår! Här är ett av plaggen :)

5 kommentarer:

  1. Vad har hon fått äta för något?
    Jag har också gjort egen hittils har han ätit potatis, morot och äpple/kardemumma :) Moroten är favoriten ;)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad söt hon är!

    Men du, får man börja med mat/smaskisar redan? Trodde att det var rekomenderat från 4 månader :o
    Får man fråga hur mycket hon fick också?
    Jag vågade på att låta Isaac smaka lite på banan imorse och han tyckte verkligen inte att det var gott :P

    SvaraRadera
  3. Åhh tack för svar!
    Nu vill jag mer än gärna börja testa mig framåt, har verkligen läängtat! :D Får jag fråga vad du du gav henne för mat, som du hade gjort själv?

    Isaac väger ju 6200 gram, men är en väldigt lång kille (hur lång han är, vet jag faktiskt inte men han har börjat använda storlek 68 nu, visst kan han använda 62 men det är nästan på gränsen för litet :P )
    Vad använder Stella för storlek?

    SvaraRadera
  4. Vilka finna kläder!
    Och vilka fina bilder du smygtog :D

    SV
    Vad roligt att du är med och gissar... :) Jag har uppdaterat listan nu :D

    SvaraRadera
  5. Tack, ska ta och testa det snart igen. Hoppas det blir en hit!

    SvaraRadera