söndag 12 februari 2012

Dagens utflykt; förlossningen

Hej! Vilken dag. Var en sväng till förlossningen. var så öm i magen och hade inte kännt några rörelser sen igår, så de på förlossningen tyckte att vi skulle komma in och kolla så att allt var bra. Vi åkte in och allt såg bra ut, hjärtat slog på och det visade sig att bebisen var jätteaktiv och rörde sig i stort sett hela tiden, skumt nog så kände jag inte ett dugg, så det kändes ju lite fånigt. Fick göra ett ultraljud och allt såg bra ut där med, och bebisen väger runt 3200 gram, sååå lättad över att den inte är över 4 kilo, än :P Läkaren trodde att om vi skulle föda runt BF så skulle h*n väga typ 3500, och om vi går över en vecka ca 3700 gram, så vi får se hur stor vår lilla älskling hinner bli :) Hoppas h*n vill ut snart! Vi tror förresten att det blir en tjej. Tror jag, jag kan ju aldrig bestämma mig. Ville så gärna att hon skulle försäga sig på ultraljudet, men icke! attans ;)

Efter besöket på förlossningen åkte vi till siv&benny och åt mat, sen åkte vi till mamma och fick fika, och sen åkte vi hem. Och jag har inte sovit middag alls idag, så kommer somna som en stock ikväll :D

Nu ska jag och min älskling kolla så ska det låta och äta godis, hejdå! :)

Sängen står och väntar på dig lilla bebis, kom ut nu<3

1 kommentar:

  1. Att föda barn är så vackert, vilken upplevelse. Du har verkligen nåt att se fram emot :D

    SvaraRadera