måndag 22 oktober 2012

Att känna fosterrörelser

Vissa känner jättetidigt, och andra sent.
När jag väntade Stella så kände jag första gången 17+5. Hade fått höra att jag hade moderkakan i framvägg och att det skulle dröja innan jag kände några rörelser men 5 dagar senare fick jag känna, och Dennis med.
Det måste vara nåt av det häftigaste. Man vet ju att det ligger en liten människa där inne, men när man känner sparkar och buffar så blir det så verkligt på nåt vis.

Det sägs ju att man känner fosterrörelser tidigare med andra barnet.
Den senaste veckan har jag kännt någonting, men jag vet inte om det är bebisen jag känner eller om mina tarmar har partaj då och då. Iallafall så fladdrar det till. Men det är så svagt, så jag kan inte avgöra.

Kanske bebis, kanske inte.
Hoppas på att få känna tydliga rörelser snart <3

I vilken vecka kände ni första sparken? :)

Bollen med Stella, v 40 :)

1 kommentar:

  1. Jag kände fösta i vecka 18 och andra i vecka 14 och tredje i vecka 14 och nu väntar jag fjärde och är inte säker om det är bebis jag känner men jag är iallafall i vecka 18 :)

    SvaraRadera