fredag 15 juni 2012

1 år går fort

Idag är det ett helt år sen jag fick reda på att jag var gravid. Om ungefär 2 timmar är det exakt ett år sen vi fick reda på att jag var gravid. Helt sjukt. jag ringde till kvinnokliniken på förrmiddagen för att boka en tid för att se om en cysta var borta. Hade tur, nån hade avbokat sin tid så jag fick komma in kl 15.
Väl när jag var där gjordes ett ultraljud och jag tänker "Kan hon inte bara säga att jag är gravid, vore ju hur grymt som helst", varpå hon säger: Här ser jag en påbörjad graviditet. Jag fattade i n g e n t i n g. "vad menar du?" sa jag, och hon svarade "ja, att du är gravid."
Men det var så tidigt så hon kunde inte se nånting, men plötsligt såg hon hjärtat ticka, hon trodde jag var i vecka 6+1 men i själva värket var jag i vecka 4+ några dagar :)

Jag gick ut till Dennis, överlycklig och helt chockad och viskade att jag var gravid, Tilda var ju med oss så jag kunde inte säga det högt, lite lustigt att jag är med Tilda just idag också :) Dennis trodde mig inte så han fick åka och köpa ett graviditetstest och det var tamejfan plus på det.  Jag skickade ett mms till Emma, och senare berättade vi för mamma och bengt, och den 19e berättade vi för Dennis föräldrar då hans mamma fyllde år :) Får se om vi kan slå förra årets födelsedagspresent ;) Haha nä de blir nog ganska svårt.


2 kommentarer:

  1. Men Hallo Hur ska man kunna toppa en sådan present? " Våran" alldeles egna stjärna, finns väl inget bättre man kan önska sig!!. Nu håller vi tummarna att det blir fint väder 18/7. KRAM

    SvaraRadera
  2. SHot vad tiden går fort!!
    Inte bara att de är 1 år sen du fick reda på att du va gravid, utan att Steööa redan blivit 4 månader :O
    Gaaalet!

    Hoppas ni alla mår bra!

    SvaraRadera